Thursday 17 May 2012

Blogger Tak Bertuan: Kami Sayangkan UMNO!!

Dah lama aku menulis blog. aku tak pernah bertuan atau dipertuankan dalam menulis blog, aku takde 'Brotherhood' mcm Gomo. Aku berjalan sendiri, menulis sendiri 'Lone Ranger' .. kebetulan 2009 aku ter'join' dengan UMB hasil pujukan Pengerusi UMB Melaka. Lalu kami tubuhkan UMB Melaka dan aku menjadi Setiausaha. 

Tapi malas nak cerita. bila memang tamak dengan pangkat dan kuasa. aku tak nak kondem apa2 tentang UMB.. pasal Gomo dah banyak berhujah pasal UMB.. Tepuk dada tanya Iman.. UMB tak penah buat salah apa2 dengan aku.. dan aku tak penah pun merasa duit hasil UMB.. Cuma aliran pemikiran aku dalam perjuangan mungkin berbeda dengan orang2 dalam UMB. Aku lebih sayangkan UMNO dan berjuang untuk Agama Bangsa dan Negara daripada pangkat dan wang ringgit. Bagi aku salah tetap salah, betul aku ikut.. 

Bagi aku Gomo tak silap bila dia bawak masuk 'Orang Gila' atau jenis 'Tongkat Makan Tuan'... sebab dah lumrah dunia macam tu. Manusia ni sikit je yang bersyukur.. Tapi ramai yang kufur.. bagi yang pernah belajar dengan Gomo cara berblog sampai pandai Alhamdulillah, Syukur.. guna ilmu sebaik2nya untuk perjuangan...

Apa pun bagi aku, aku jadikan Gomo antara contoh untuk aku dalam berblog.. pasal aku pun tak kerap sangat menulis. aku menulis bila free sebab mata pencarian aku bukan dengan berblog.. 
Brotherhood dan itulah yang selalu Gomo amalkan dalam perjuangan ini. Tak ramai brotherhood Gomo tapi Gomo boleh sebut sebilangan nama mereka hari ini buat tatapan semua dan jika tidak benar boleh minta mereka nafikan yang mereka adalah Brotherhood Papa Gomo.  
Gelombang Rakyat, Gelombang Wangsa Maju, Badut Rakyat, Malay Delima, Suara Lensa adalah Brotherhood yang paling Gomo sayang. Pendek kata apa yang berlaku sekalipun memang inilah Brotherhood yang benar benar kasih sayangnya ditanam sejak 2009 lagi.  
Parpu Kari, RBF Online, Gerakan Anti PKR, Medan Info Kita, The Flying Kick, Sanggah Tok Janggut,Padi Jantan, Politik Putera Merdeka, Pas Beruk, Azmy Awang Kelana, Asam, Darul Ehsan Today, Jebat Berkokok, Jas Salleh adalah Brotherhood Gomo yang selalu gerak kerja kami lakukan bersama disamping nama nama lain yang Gomo tak cukup nak menaip diruangan ini.  
Belum lagi bercakap soal sokongan oleh kumpulan kumpulan tertentu sepertimana MYKMU yang merupakan orang lama dalam pentas media baru ini.  
Malah kumpulan Nadi Rakyat yang diasaskan oleh Gomo, Azmy Awang dan Pas Beruk pada tahun 2009 berperang dilaman Facebook sememangnya tetap utuh dan stabil walaupun pernah cuba dipecahkan oleh pengerusi UMB melalui Wang.  
Pendek kata memang Gomo mempunyai ramai Brotherhood sampaikan di Sabah dan Sarawak Gomo ada Brotherhood yang sama sama berjuang dalam pentas media baru ini.  
baca luahan hati gomo & jangan cepat latah...: Klik Sini

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...