Friday, 18 May 2012

Suka Hatilah Aku Nak Tulis Apa!! Ada Aku Kesah? Nak Saman? Samanlah..

ramai orang sekarang menulis untuk memperjuangkan ideologi mereka. takala yang lain jugak turut sama mendabik dada mereka yang terbaik. bila sudah ada dalam organisasi besar dikenali ramai maka mereka terbaik sebab tulisan mereka dibaca oleh ratusan malah ribuan orang setiap hari. 

tapi setakat mana perjuangan itu? hanya sekadar untuk mendapatkan tempat dalam organisasi supaya nanti senang nak cari makan? ramai yang aku dah jumpa.. ramai yang aku dah kenal. mengaut kekayaan dengan berblog dan berpolitik. aku takdelah nak dengki kat diorang bila dapat habuan. tapi bila orang2 tertentu dah melabelkan mereka terbaik hinggakan lupa jasa orang lain. 

bukanlah nak sangat dikenang jasa yang ditabur. tetapi kenalah bersyukur dan berfikir bagaimana permulaan tiap sesuatu.. jangan jadi macam manusia yang dulu bila duduk dalam kerajaan kaut semua keuntungan tapi bila dah keluar buat parti sendiri mulalah nak kata kerajaan busuk, buruk, kerajaan jamban... yang dulu dia jugak duduk dalam jamban. 

ramai blogger yang baru tengah semangat menulis.. kehulu kehilir cari bahan mentah nak buat lauk.. perjuangan mereka inisiatif mereka sememangnya baik dan aku amat kagum dengan mereka. biasalah orang tengah semangat. tambahan bila disuntik imbuhan atas usaha mereka. tapi jangan sampai tak boleh nak menegur kepimpinan bila salah dan rosak. kononnya bile ditegur segala imbuhan di tarik balik.. disebabkan takut tak dapat lagi imbuhan maka tak beranilah nak menegur... membodek je lah kerjanya... 

aku rasa tu perjuangan yang salah.. perjuangan mesti berlandaskan kebenaran. amar ma'ruf nahyi munkar.. bukan apa saja engkau buat betul... tak betul pun aku tetap kata betul.. sbb kalau aku kata tak betul aku tak dapat apa2.. manusia macam tu takde prinsip dalam perjuangan... hatta kalau perdana menteri sekalipun kalau silap perlu ditegur dan beliau harus mempunyai sikap terbuka untuk meminta maaf atas kesilapannya... kalau ada silaplah.. jangan kata aku hentam PM pulak.. 

Ingat surah Al-Asr... 'Demi Masa sesungguhnya manusia itu berada dalam kerugian, kecuali mereka yang beramat soleh dan berpesan-pesan dengan KEBENARAN dan berpesan-pesan dengan KESABARAN"

Apa pun yang dilakukan mesti berlandaskan syariat.. jangan matlamat menghalalkan cara... hasil yang kita dapat jika caranya tidak betul walaupun matlamatnya betul tetap haram... dalam kaedah fiqh..matlamat tidak menghalalkan cara... tepuk dada tanya iman...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

GEMPAR!!! UMNO DAH BELI SHEIKH AL-AZHAR!!! NIKY AJIS TETAP TOLAK!!

Mungkinkah Sheikh Al-Azhar pula di BELI oleh UMNO disebabkan kenyataan beliau? Mungkin ini juga akan jadi BAHAN baru PEMBANGKANG menidakan perkara yang HAQ.. Nau'zubillah...
Kenapa AL AZHAR begitu berbangga dengan Malaysia hingga akhbar ALUMNInya memuatkan pemikiran PEMBAHARUAN EKONOMI dan POLITIK Tun Dr Mahathir dalam akhbar berkenaan? Sudah tentulah kerana pembangunan Malaysia menepati ROH dan KEAGUNGAN ISLAM. 
Ekonomi Islam telah dipraktikkan secara pro aktif saat ini bermula dengan penggubalan AKTA PERBANKAN ISLAM 1984 dan AKTA TAKAFUL ISLAM 1983.Riba diperangi dan banyak produk2 kewangan Islam yg menjadi alternatif umat Islam di Malaysia untuk mengamalkan cara hidup bermuamalat dengan cara ISLAM. 
Begitu juga dalam soal keadilan sosial yang lain, PELAJAR MALAYSIA di MESIR yang tidak mendapat mana-mana tajaan, terutamanya pelajar pengajian ISLAM mampu untuk menyambung pengajian di Mesir.Ini bermakna, keluarga mereka atau individu yang menanggung mereka mempunyai kemampuan.Bayangkan kalau TIADA KEADILAN SOSIAL dalam negara kita.Orang Mesir mampu bangga dengan kehebatan ekonomi Malaysia dan hanya sebahagian sahaja yg mampu hantar anak mereka dengan kos persendirian di universiti2 pilihan.Mujur ada PETRONAS MALAYSIA yang menaja 5 orang rakyat Mesir setiap tahun untuk melanjutkan pengajian di Malaysia. 
Begitu juga dengan transformasi pendidikan, sistem pendidikan di Malaysia lebih baik berbanding negara jiran.Lihat sahaja pelajar Malaysia yg berada di Mesir hari ini.Berapa ramai pelajar PERUBATAN? lebih 50% rakyat Malaysia yang berada di Mesir hari ini adalah dari kalangan pelajar perubatan.Ini membuktikan sistem pendidikan di Malaysia diperakui di peringkat antarabangsa apabila ramai anak watannya menyambung pengajian di beberapa universiti antarabangsa. 
Berkenaan dengan KEBEBASAN HAK ASASI MANUSIA, Syeikhul Azhar telah banyak kali memperingati kita sebelum ini bahawa maksud kebebasan barat tidak sama dengan maksudnya di negara-negara ISLAM.Beliau juga akui kebebasan hak berdemontrasi secara aman, namun beliau juga lantang mengkritik dan menghukum HARAM terhadap mana-mana demontrasi yang membawa kepada HURU-HARA atau FAWDHA. 
Dalam transformasi politik pula, suasana DEMOKRASI MALAYSIA sungguh cantik.Malaysia bukan sistem SATU PARTI.Ada negeri yg diperintah oleh PARTI LAWAN lebih 20 tahun di Kelantan.Begitu juga pada tahun 2008, pembangkang berjaya menguasai banyak kerusi hingga menafikan majoriti 2/3 di parlimen.Bagaimana pula penguasaan pembangkang pada tahun 1999? Bukankah saat itu, banyak kerusi yg diperolehi kemudian BN mendapatkan semula kerusi berkenaan namun pada 2008, pembangkang dapat semula bahkan lagi banyak dari bilangan kerusi 1999?

Seterusnya Baca Teks Penuh Kat Sini...

Thanks to Wan Motor


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

Thursday, 17 May 2012

Blogger Tak Bertuan: Kami Sayangkan UMNO!!

Dah lama aku menulis blog. aku tak pernah bertuan atau dipertuankan dalam menulis blog, aku takde 'Brotherhood' mcm Gomo. Aku berjalan sendiri, menulis sendiri 'Lone Ranger' .. kebetulan 2009 aku ter'join' dengan UMB hasil pujukan Pengerusi UMB Melaka. Lalu kami tubuhkan UMB Melaka dan aku menjadi Setiausaha. 

Tapi malas nak cerita. bila memang tamak dengan pangkat dan kuasa. aku tak nak kondem apa2 tentang UMB.. pasal Gomo dah banyak berhujah pasal UMB.. Tepuk dada tanya Iman.. UMB tak penah buat salah apa2 dengan aku.. dan aku tak penah pun merasa duit hasil UMB.. Cuma aliran pemikiran aku dalam perjuangan mungkin berbeda dengan orang2 dalam UMB. Aku lebih sayangkan UMNO dan berjuang untuk Agama Bangsa dan Negara daripada pangkat dan wang ringgit. Bagi aku salah tetap salah, betul aku ikut.. 

Bagi aku Gomo tak silap bila dia bawak masuk 'Orang Gila' atau jenis 'Tongkat Makan Tuan'... sebab dah lumrah dunia macam tu. Manusia ni sikit je yang bersyukur.. Tapi ramai yang kufur.. bagi yang pernah belajar dengan Gomo cara berblog sampai pandai Alhamdulillah, Syukur.. guna ilmu sebaik2nya untuk perjuangan...

Apa pun bagi aku, aku jadikan Gomo antara contoh untuk aku dalam berblog.. pasal aku pun tak kerap sangat menulis. aku menulis bila free sebab mata pencarian aku bukan dengan berblog.. 
Brotherhood dan itulah yang selalu Gomo amalkan dalam perjuangan ini. Tak ramai brotherhood Gomo tapi Gomo boleh sebut sebilangan nama mereka hari ini buat tatapan semua dan jika tidak benar boleh minta mereka nafikan yang mereka adalah Brotherhood Papa Gomo.  
Gelombang Rakyat, Gelombang Wangsa Maju, Badut Rakyat, Malay Delima, Suara Lensa adalah Brotherhood yang paling Gomo sayang. Pendek kata apa yang berlaku sekalipun memang inilah Brotherhood yang benar benar kasih sayangnya ditanam sejak 2009 lagi.  
Parpu Kari, RBF Online, Gerakan Anti PKR, Medan Info Kita, The Flying Kick, Sanggah Tok Janggut,Padi Jantan, Politik Putera Merdeka, Pas Beruk, Azmy Awang Kelana, Asam, Darul Ehsan Today, Jebat Berkokok, Jas Salleh adalah Brotherhood Gomo yang selalu gerak kerja kami lakukan bersama disamping nama nama lain yang Gomo tak cukup nak menaip diruangan ini.  
Belum lagi bercakap soal sokongan oleh kumpulan kumpulan tertentu sepertimana MYKMU yang merupakan orang lama dalam pentas media baru ini.  
Malah kumpulan Nadi Rakyat yang diasaskan oleh Gomo, Azmy Awang dan Pas Beruk pada tahun 2009 berperang dilaman Facebook sememangnya tetap utuh dan stabil walaupun pernah cuba dipecahkan oleh pengerusi UMB melalui Wang.  
Pendek kata memang Gomo mempunyai ramai Brotherhood sampaikan di Sabah dan Sarawak Gomo ada Brotherhood yang sama sama berjuang dalam pentas media baru ini.  
baca luahan hati gomo & jangan cepat latah...: Klik Sini

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

Tuesday, 8 May 2012

PAS MENENTANG ULAMA'



Apabila Ulama memfatwakan agar jangan berpolitik di dalam Masjid, PAS menentangnya dengan mengambil beberapa ayat Al-Quran yang menyatakan tiada salahnya berpolitik di dalam masjid.
Apa yang PAS enggan bincangkan dengan terperinci ialah politik yang dibawa oleh PAS di masjid bukanlah politik sihat tetapi politik yang membawa kepada pecah belah, benci-membenci dan kata-mengata yang mana amat dimurkai oleh Allah S.W.T.

Apabila Mufti Perak memfatwakan bahawa tarian poco-poco adalah haram kerana mempunyai elemen Kristian, PAS menempelak konon perkara itu perkara kecil dan tidak wajar diperbesar-besarkan.

Bagi PAS, taraf ulama dan agama Islam itu sendiri hanyalah milik mereka dan sesiapa sahaja yang bertentangan pendapat dengan mereka, tidak kira bertaraf Ulama atau tidak, adalah jahil dan tidak Islam belaka.

Oleh itu, tugas memfatwakan sesuatu hanya boleh dilakukan oleh mereka dan mereka boleh menolak dan menerima mana-mana fatwa orang lain mengikut hati dan mengikut suasana politik semasa.

Fatwa yang dikeluarkan oleh Ulama PAS bagaimanapun, jauh lebih menyimpang dari ajaran Islam. Antaranya, ialah ‘Undi PAS Masuk Syurga’, ‘Undi UMNO jadi kafir’ dan bermacam-macam lagi. Namun, semua penyokong-penyokong PAS memegang fatwa-fatwa sesat ini tanpa banyak soal.

Dan hari ini, apabila Jawatankuasa Majlis Fatwa Kebangsaan memfatwakan bahawa demonstrasi jalanan yang berniat tidak baik dan melanggar undang-undang adalah haram maka PAS sekali lagi bangun memperlekehkan semua Ulama yang terlibat memutuskan fatwa tersebut.

Semata-mata kerana ingin sangat membela tindakan ganas peserta BERSIH 3.0, Mustafa Ali, Setiausaha Agung PAS yang video seksnya bakal disebarkan, mengikut sumber-sumber tertentu, menuduh bahawa ke semua 24 ahli jawatankuasa termasuk 14 mufti dalam Majlis Fatwa sebagai tidak faham apa-apa mengenai BERSIH.

Kata-kata Mustafa Ali itu dilihat sebagai menghina para ulama ini seolah-olah mereka hanya budak-budak hingusan yang tidak tahu apa-apa mengenai isu dunia, isu politik semasa mahupun agama.

Sebenarnya, semua orang faham apa itu BERSIH 3.0, yang tidak faham hanyalah para peserta demonstrasi itu sendiri. Jika mereka faham, mereka tidak akan sanggup turun berdemonstrasi.


Mustafa Ali tidak mungkin boleh menafikan bahawa BERSIH mempunyai niat tidak baik dan melanggar undang-undang. Ini kerana amat jelas sekali dalam laungan “Tumbangkan Kerajaan!” “Jatuh BN!” dan “Mampus PM!” oleh peserta demonstrasi, bahawa mereka sememangnya mempunyai niat tidak baik iaitu ingin menggulingkan kerajaan yang sah.

Mereka juga jelas melanggar undang-undang dan menipu sejak dari mula lagi iaitu dengan menolak tawaran untuk berdemonstrasi di dalam stadium tetapi sebaliknya berarak serta merusuh di sekitar Kuala Lumpur sedangkan janji mereka pada mulanya hanyalah untuk “Duduk Bantah”.

Dan apabila mereka mengganas dan memukul pihak berkuasa, itulah kemuncak ‘haramnya’ BERSIH 3.0 di sisi Islam.

Justeru, kita ingin bertanya, apa yang Mustafa Ali tidak faham mengenai Islam sebagai agama yang aman? Apa yang PAS tidak faham mengenai dosa melakukan kerosakan di muka bumi? Dan apa yang Mustafa Ali dan PAS tidak faham mengenai haram menentang pemerintah?

PAS sering merujuk kepada pemerintah, iaitu kerajaan, sebagai zalim, namun memetik soalan seorang Pak Cik kepada seorang peserta BERSIH yang lari dari ditangkap polis dan bersembunyi di dalam LRT pada 28 April lalu, “jika kerajaan begitu zalim, berapa ramaikah rakyat yang telah dibunuh oleh kerajaan tanpa sebab?”

Untuk pengetahuan semua, peserta BERSIH tersebut tidak mampu menjawab dan turun tersipu-sipu apabila semua penumpang dalam LRT berkenaan memberi sokongan kepada Pak Cik itu.

Oleh itu, bahawa adalah berdosa bagi umat Islam menafikan nikmat di depan mata. Adalah berdosa memfitnah kehidupan sendiri yang aman damai dan senang lenang, sebagai susah, derita, tertindas dan teraniaya.

PAS sudah terlalu amat keterlaluan dalam mempermainkan fatwa dan agama Islam. Kita yakin, Mustafa Ali sendiri cukup maklum betapa jauh terpesongnya PAS hari ini.

Tetapi seperti juga pemimpin-pemimpin PAS yang lain, beliau tetap tegar mempertahankan PAS mungkin kerana inginkan jaminan syurga seperti yang difatwakan oleh Nik Aziz.

Fatwa Undi PAS Masuk Syurga pasti amat tinggi nilainya bagi Mustafa Ali terutamanya jika skandal video seksnya benar-benar wujud dan bakal disebarkan tidak lama lagi.



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

BERSIH 3.0: BAR COUNCIL NOT A POLITICAL BODY






APE TAK KENA DENGAN MAMAT NI? BACA DISINI


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

KHALID SYIAH 'BUNUH SEMUA POLIS' DITANYA SOALAN SEKSUAL.

Siapa yang tidak kenal dengan Khalid ‘Syiah’ Ismath, budak hingusan pro-pembangkang dan pro-syiah yang menulis 'bunuh semua polis' di dalam Facebook beliau.
Yang hairannya ialah daripada pelbagai soalan yang ditujukan kepada beliau dalam penahanan selama 26 jam, soalan mengenai LGBT yang diketengahkan!

 

Sila baca di bawah :

 

Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami), Khalid Ismath memberitahu, beliau ditanya soalan bersifat seksual ketika disiasat polis dalam penahanan selama 26 jam.

“Khalid ditanya mengapa menyertai Bersih dan sama ada dia tahu Bersih menyokong LGBT (homoseksual, lesbian, atau liwat antara dua jantina).

“Dia ditanya berkali-kali sama ada terlibat dalam LGBT,” kata peguam Latheefa Koya yang juga Pegarah Guaman KEADILAN pada sidang media di ibu pejabat parti hari ini.

Pada 5 Mei lalu, Khalid diminta membantu siasatan terhadap foto yang menunjukkan seorang lelaki menyerang anggota polis trafik semasa Himpunan Bersih 3.0 berhampiran Dataran Merdeka. seterusnya

Jika sesiapa yang mengikuti kronologi perkhemahan pelajar mahu free, kita tahu bahawa terdapat segerombolan ala-hippi yang dilihat 'mencemar' perkhemahan pelajar-pelajar tersebut.

 

 

Mereka menghisap rokok, bergaul bebas dan berpakaian yang tidak disenangi oleh pelajar-pelajar tersebut terutamanya pelajar perempuan yang bertudung labuh.

Kehadiran mereka itu menimbulkan pelbagai spekulasi, lebih-lebih lagi apabila kita melihat aksi-aksi mereka yang dirakam. Sungguh meragukan.

Makanya, tiada salah jika pihak polis bertanyakan si 'bunuh semua polis' itu tentang orientasi seksual beliau.

Dalam masa yang sama, jika Khalid Ismath itu mempunyai masaalah orientasi seksual songsang, masih belum terlewat lagi untuk beliau mendapatkan rawatan.

Janganlah bila sudah tua bangka seperti seorang pemimpin pembangkang, masih tidak mahu insaf lagi.

 

Disediakan Oleh:  Dr MiM

 

MenDONaz: Mungking bagi Khalid ‘Syiah’ ni dia tak kisah sebab kalau nak pakai boleh Nikah Muta’ah jer barang sejam dua..

AZIZAN ENGKAR RESOLUSI PENDIDIKAN PERCUMA ANWAR!! YURAN KUIN NAIK JULAI INI!!


ABG NUAR KATA!! 


TAPI AZIZAN PULAK KATA!!
MB akui yuran Kuin akan dinaikkan mulai Julai ini 




ALOR SETAR 8 Mei - Menteri Besar Kedah, Datuk Seri Azizan Abdul Razak hari ini mengakui yuran pengajian di Kolej Universiti Insaniah (Kuin) yang dimiliki kerajaan negeri, akan dinaikkan bermula Julai ini.
Azizan yang juga Pengerusi Kuin bagaimanapun menyatakan tidak tahu jumlah kenaikan tersebut, tetapi hanya membabitkan pelajar baru yang mendaftar Julai ini bagi menampung kos pentadbiran kolej.
"Kita telah maklumkan tentang kenaikan yuran ini dan kita tidak akan ganggu pelajar lama walaupun kita mengalami kerugian," katanya kepada pemberita selepas menghadiri perhimpunan bulanan kerajaan negeri di Wisma Darulaman di sini.
Beliau diminta mengulas dakwaan Ketua Pembangkang Dewan Undangan Negeri Datuk Seri Mahdzir Khalid berkenaan krisis kewangan Kuin sehingga menjejaskan pentadbiran kolej universiti itu semalam.
Antara lain, Mahdzir berkata Kuin akan menaikkan yuran pengajian daripada RM60 kepada RM200 bagi setiap jam kredit mata pelajaran yang diambil oleh semua pelajar kolej universiti tersebut.
Mengulas lanjut, Azizan berkata Kuin adalah antara universiti yang mengenakan yuran yang rendah kepada pelajar sehingga ditegur oleh Kementerian Pengajian Tinggi kerana dasar itu akan menjejaskan pentadbiran Kuin.
"Semasa saya mula menjadi menteri besar dulu, saya ada menerima cadangan untuk menaikkan yuran tapi saya tahan kerana atas pertimbangan saya, Kuin masih belum cukup kemudahan ketika itu.
"Tapi sekarang kampus baru kita akan siap hujung tahun ini. Jadi bila siap semua kemudahan termasuklah alat moden yang akan kita gunakan, baru kita naikkan yuran," katanya. - BERNAMA




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

GEMPAR!!: MAHFUZ BEAN & KHALID SAMAD MASUK JAMBAN!!


Hasan Ali saman Mahfuz, Khalid Samad


KUALA LUMPUR 8 Mei - Presiden pertubuhan bukan kerajaan Jalur Tiga (Jati) Datuk Dr Hasan Ali memfailkan saman terhadap Naib Presiden Pas, Datuk Mahfuz Omar dan Timbalan Pesuruhjaya Pas Selangor, Khalid Samad kerana memfitnahnya.Kedua-dua saman itu difailkan masing-masing di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur dan Mahkamah Tinggi Shah Alam pada 12 April lepas menerusi firma guaman Kamarul Hisham & Hasnal Rezua.Hassan berkata saman terhadap mereka dibuat berikutan fitnah yang dilemparkan terhadapnya kononnya segala aktiviti dan roadshow JATI mendapat dana daripada Kementerian Belia dan Sukan (KBS) berjumlah RM30 juta serta tajaan syarikat-syarikat tertentu."Tuduhan-tuduhan yang dilemparkan oleh kedua-dua ahli Parlimen Pokok Sena (Mahfuz) dan Shah Alam (Khalid) adalah berniat jahat, tidak berasas dan ditimbulkan sebagai sesuatu yang dirancang bagi memburukkan nama baik saya, Jati yang saya tubuhkan dan sekaligus cuba untuk merosakkan karier politik saya."Barisan peguam saya mendapati saya mempunyai kes yang cukup kuat untuk membawa kedua-dua ahli Parlimen tersebut ke mahkamah," katanya dalam sidang media di kediamannya, di sini hari ini.Bekas Exco kerajaan negeri Selangor dan bekas Pesuruhjaya Pas Selangor itu berkata, keputusan untuk membawa kes itu ke mahkamah bertujuan membersihkan nama baiknya dan pertubuhan yang dipimpinnya.Hasan juga berhasrat untuk menjadikan kes itu sebagai pengajaran kepada kedua-dua pemimpin politik itu yang disifatkannya sebagai celupar dan sering mengeluarkan kenyataan tanpa usul periksa.Mahfuz sebelum ini dalam laman portal pembangkang mendakwa terdapat unit di bawah KBS telah menyumbang sebanyak RM30 juta bagi menaja siri ceramah Hasan di seluruh negara bagi menarik golongan muda memihak kepada kerajaan.Khalid pula mendakwa Syarikat Bekalan Air Selangor (Syabas) dan Puncak Niaga Bhd sebagai penaja kepada Hasan dan juga Jati.Sementara itu, peguam Hasan yang turut hadir dalam sidang media itu, Hasnal Rezua Merican berkata dalam saman itu, pihaknya memohon ganti rugi am, teruk, teladan serta injunksi bagi menghalang kedua-dua Ahli Parlimen itu mengulangi dakwaan yang dibuat sebelum ini. Tiada jumlah saman dinyatakan.Katanya writ saman telahpun diserahkan kepada Khalid manakala writ saman kepada Mahfuz masih belum dapat diserahkan kepadanya secara peribadi dan dihantar menerusi mahkamah ke alamat kediaman beliau. - BERNAMA





DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

GEMPAR!!: SEBAB UMNO JEMAAH HAJI MALAYSIA MUNGKIN DISEKAT!!


Ini semua salah UMNO!!.. UMNO punya pasal kemungkinan Kerajaan Arab Saudi akan sekat jemaah dari Malaysia. macam mana nak pegi haji? duit dah bertahun kumpul. gadai tanah gadai barang kemas nak naik haji. orang UMNO takpelah kaya raya boleh pegi ulang laik tiap2 tahun.. 

Pok Nik kata WAJIB pegi demo.. kami pegi demo... tak pegi karang orang kata kami tak sokong PAS.. kalau tak sokong PAS tak boleh masuk SYURGA.. sebab tu kami buat demo kat Madinah... bukan salah kami.. ni semua salah UMNO... Tak merasa laa orang nak panggil kami Haji & Hajah... Ni Semua Salah UMNO... 

TAK KIRA.. SALAH UMNO JUGAKK!!!! AMBIGA TAKPALAH DIA BUKAN NAK PI HAJI... HABIS TU KAMI NI MACAM MANA??



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

ELI KANGKANG MB BAGI TANAH!! KHALID GAGAP RAMPAS TANAH YAYASAN SELANGOR


Laman Malaysia Today yang mirik sering mengkritik kerajaan telah membuat pendedahan terhadap Menteri Besar Selangor, Tan Sri Khalid Ibrahim, Exco Kerajaan Negeri, Elizabeth Wong dan tanah Yayasan Selangor.

Pada Mac 21hb, 2011, Exco Kerajaan Negeri Selangor merangkap Pengerusi Jawatankuasa Tetap Pelancongan, Hal Ehwal Pengguna dan Alam Sekitar, Eli Wong telah memohon tanah kepunyaan Yayasan Selangor untuk dijadikan projek pelancongan Pusat kebuadayaan Cina di Klang.

Permohonan tanah itu kepada Menteri Besar agak anih kerana yang dipohon bukan tanah kerajaan tetapi tanah kepunyaan Yayasan Selangor dibwah tanggungjawab Khalid sebagai Pengerusi Pemegang Amanah Yayasan.

Tanah itu tidak pula ditawarkan untuk beli atau dimajukan bersama tetapi diminta diserahkan saja dengan percuma tanpa apa-apa tawaran kepada Yayasan.

Bagaikan lelaki yang sudah termakan nasi kangkang, Khalid hanya menurut permintaan Eli Wong.

Sebaik menerima surat itu keesokan hari pada Mac 22hb 2011, Khalid memberitahu Pengurus Besar Ilham Marzuki pada Mac 23hb bahawa perkara ini sudah dibincang dengan Lembaga dan terus diarahnya uruskan penyerahan tanah.

Tidak faham apa dimaksudkan dengan Lembaga, adakah Lembaga Pengarah Anak Syarikat Yayasan Selangor atau Lembaga Pemegang Amanah Yayasna Selangor.

Mungkin dia baru sedar prosedurnya itu salah dan boleh membawa masaalah pada dirinya.

Pada Mac 23hb 2011, Khalid arahkan dalam nota dalam surat Eli Wong supaya dibentangkan kepada Lembaga Pengarah Yayasan Selangor yang mungkin bermaksud Lembaga Pemegang Amanah Yayasan Selangor.

Read more...

View article...

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Bar Council OR BarUA Council??

SIAPA YANG PERLU MOHON MAAF? SALAH LAKU POLIS ATAU POLIS MELAKSANAKAN TANGGGUNGJAWAB MENJAGA KEAMANAN?



 

 





Now it is hereby resolved that:   
(1) The Malaysian Bar views with grave concern, and condemns:
  • the excessive, indiscriminate and wrongful use of water cannons and tear gas by the police on participants of the assembly;
  • the action of the police in not allowing the crowd sufficient time to disperse in an orderly and safe manner, and instead chasing the participants and attacking them by persistently shooting water cannon and tear gas on them;
  • the tactics of the police in trapping and attacking the participants with water cannon and tear gas instead of permitting them to disperse;
  • the random, widespread and wanton physical assault and brutality by the police on members of the public and media professionals;
  • the unwarranted arrests of members of the public, media professionals and Members of the Bar, and the physical assault and beating of at least three arrested Members;
  • the unjustifiable and unlawful confiscation and/or destruction of photographs and video recordings made by members of the public and media professionals, and damage caused to their recording equipment; and
  • the lack of discipline and professionalism of the police;
(2) The Malaysian Bar calls for the police to identify their personnel involved in the misconduct and unlawful acts and surrender all the wrongdoers, in particular those who assaulted members of the public, media professionals and lawyers, for prosecution;
(3) The Malaysian Bar renews our call on the Government to give effect to the recommendation of the Royal Commission to Enhance the Operation and Management of the Royal Malaysia Police to set up the Independent Police Complaints and Misconduct Commission recommended therein, without further delay;
(4) The Malaysian Bar calls for the Minister of Home Affairs and the Inspector General of Police to issue a public apology for the actions and conduct of the police, including the excessive, indiscriminate and wrongful use of water cannons and tear gas;
(5) The Malaysian Bar calls for the Minister of Home Affairs and the Inspector General of Police to issue a public apology to members of the public, media professionals and lawyers who were assaulted or beaten by the police;
(6) The Malaysian Bar calls for the setting up of an independent commission to recommend and formulate proper guidelines or operating procedures governing conduct of police in the control and management of public assemblies, and the use of non-lethal and lethal weapons, which would be in accordance with internationally-accepted standards, in particular the Code of Conduct for Law Enforcement Officials (adopted by United Nations General Assembly resolution 34/169 of 17 December 1979) and the Basic Principles on the Use of Force and Firearms by Law Enforcement Officials 1990;
(7) The Malaysian Bar calls on the Government to pay just and proper compensation to members of the public, media professionals and lawyers who were assaulted;
(8) The Malaysian Bar condemns the police for denying lawyers access to arrested persons and calls upon the police to abide by and give effect to Article 5 of the Federal Constitution and section 28A of the Criminal Procedure Code;
(9) The Bar Council will look into how it can assist those denied their constitutional rights and those who were assaulted to pursue claims against the relevant parties for just and proper compensation; 
(10) The Malaysian Bar calls on the Government, in line with the Medellin Declaration, to: 
  • prevent crimes against media professionals, investigate and penalise such crimes, provide witness protection for those testifying about them and ensure that the perpetrators do not go unpunished;
  • promote awareness and train Malaysian law enforcement agencies to respect and promote the safety of media professionals, and ensure that they are able to work in full security and independence; and
  • take resolute action for the safety of media professionals and ensure respect for their professional independence;
(11) The Malaysian Bar calls on Dewan Bandaraya Kuala Lumpur to uphold freedom of assembly and the right of all to utilise Dataran Merdeka for public assemblies; and 
(12) The Malaysian Bar reaffirms the right of individuals to participate in public assemblies.  Such right must however be exercised in a peaceful and responsible manner.  The Malaysian Bar reminds organisers of public assemblies of their responsibility to take all reasonable action to ensure a peaceful assembly.  





DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

HOSLAN HUSSIN MUNAFIK??







Ini ialah surat dari Hoslan Hussain kepada pihak JAWI dan kepada pihak Masjid Ar-Rahimah untuk memohon agar dapat mendiami kuarters milik masjid. Adalah begitu pelik sekali, bagaimana Hoslan yang pada waktu itu hanyalah seorang Bilal boleh mendapatkan "Kepala Surat" milik Masjid Ar-Rahimah sedangkan setiap surat yang menggunakan "Kepala Surat" atau dipanggil "Letter Head" hanya boleh digunakan oleh Setiausaha Masjid untuk tujuan menghantar surat.

Lebih pelik lagi, Hoslan menghantar surat kepada Masjid Ar-Rahimah untuk permohonannya rumah dengan menggunakan "Kepala Surat" sedangkan jika kita menghantar sebarang surat kepada mana-mana agensi pun, adakah kita menggunakan "Kepala Surat" agensi tersebut?



SIAPA HOSLAN HUSSAIN YANG SEBENAR!!!!

Ramai di kalangan rakyat Malaysia tertipu dengan sandiwara yang dimainkan oleh Hj Hoslan Bin Hj Hussain setelah beliau membuat kegemparan dengan membaling kedua-dua seliparnya kepada ketiga-tiga Hakim yang mengendalikan kesnya. 
Siapa dia Hoslan Hussein yang sebenarnya yang dianggap oleh beberapa pihak terutamanya dari parti pembangkang sebagai seorang "hero" yang menegakkan keadilan. Maka pihak masjid terpaksa menjawab segala tohmahan yang dilemparkan oleh Hoslan Husain bagi menjaga nama baik Masjid Ar-Rahimah Kg Pandan yang sudah dicalarkan oleh manusia durjana ini dengan menjaja-jaja keburukan pihak masjid. BACA LAGI... 

Apabila disoal siasat, akhirnya Hoslan mengaku dengan memotong "Kepala Surat" Masjid Ar-Rahimah yang sudahpun bertulis dan menampalkannya kepada surat yang hendak dihantar, kemudian beliau membuat photocopy untuk surat tersebut.Ini adalah satu penipuan yang jelas malanggar peraturan mana-mana sekalipun agensi baik kerajaan ataupun swasta.



Ini adalah surat jawapan dari pihak JAWI kepada Hoslan di mana permohonannya di dalam perhatian dan bukan diluluskan.Namun Hoslan terus menceroboh sebuah rumah masjid yang kosong dengan menjadikan rumah tersebut sebagai kediamannya. 

Namun begitu, memandangkan beliau mempunyai anak yang ramai, maka pihak masjid tidaklah menghalaunya tetapi memberi nasihat kepadanya agar tidak melakukan perkara seperti itu di masa akan datang.

Baca Lagi...



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

MAJLIS FATWA KEBANGSAAN DISANGGAH, PENGHINAAN KETUA DHPP PERAK NI, MACAM MANA PULA?

Orang islam sekarang dah jadi semakin jahil. ulama' politik semakin menghalalkan perlakuan si kafir yang cuba mentafsirkan sendiri tentang islam. kemana pegi semua ulama' yang dianugerahkan ilmu oleh Allah untuk membawa manusia ke jalan yang benar dan diredhai Allah? Adalah ulama'2 sekarang dah lemah longlai kerana pangkat, harta dan kekayaan. yer lah balak berkoyan2.. pasir berlambak2 nak dikaut.. orang lain punya pasal dialah nak buat apa pun. 


Ketua DHPP Perak, Beh Heng Kin cuba mengajar orang Melayu di Baling pada 21 April lalu tentang Islam dan Abu Talib. Katanya, Abu Talib berjihad sebab nak menolong Islam walaupun sirah menyatakan, bantuan yang diberikan oleh Abu Talib kepada Nabi Muhammad s.a.w hanyalah kerana Nabi s.a.w adalah anak saudaranya dan bukan kerana Islam.

Dengan umpanan bacaan doa Nabi Musa a.s yang terdapat Surah Thoha ayat 25-28, Beh Heng Kin terus menyatakan, bacaan doanya itu AMAT MENAKUTKAN UMNO. Konon-kononnya bila dah fasih menghafal dan membaca doa, maka ia adalah lesen besar untuk memperlekeh dan menghina umat Islam yang lain. 
Beh Heng Kin secara kurang ajarnya cuba mempertikaikan KEIMANAN Hasan Ali, bekas Pesuruhjaya PAS Selangor yang telah dipecat kerana tidak sependapat dengan Azmin Ali, DAP dan PKR di Selangor. Hasan Ali giat berceramah di seluruh negara, mendedahkan tentang PARASIT dan perosak PAS yang cuba menjadikan parti itu sebagai sebuah sayap yang membenarkan kemungkaran dan kerosakan yang ingin dilakukan oleh DAP di Selangor.




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Tian Chua Buntingkan Anak Pemimpin Melayu Pakatan??

Selepas gambar Azmin bersama oleh seorang wanita didalam jamban yang masih panas diperkatakan timbul pula cerita baru mengenai masaalah moral pemimpin PKR.

 

Kali ini adalah Tian Chua, Ahli Parlimen Batu terkenal dengan kes mengigit anggota polis rupanya ada skandal hantam anak perempuan pemimpin pakatan hingga bunting.

 

Akibat daripada itu,anak yang dikandung terpaksa digugurkan agar dapat disembunyikan daripada pengetahuan umum.

 

Pendedahan ini dibuat oleh blogger pakatan Raja Petra Kamarudin didalam blog beliau.

 

 

Menurut RPK ,Dr Syed Husin Ali turut mengetahui kes Tian Chua membuntingkan anak pemimpin pakatan.

 

Manakala sumber dari dalam PKR sendiri ada mengaitkan keintiman Tian Chua dengan beberapa gadis melayu. Cuba anda teka mana satu yang berjaya dibuntingkan oleh Tian Chua...

 

Perempuan ini kah?

 

Atau yang inikah?

 

Kalau bukan yang kat atas,mungkin yang ini?

 

Jika tidak, barangkali yang ini?

 

Atau yang ini?

Gambar ni rasanya bukan,..mustahil lah, Sekurang kurangnya Tian Chua masih ada taste tau..

 

 

Yang mana satu gadis yang berjaya dibuntingkan oleh Tian Chua sepertimana dakwaan RPK. Agaknya siapa yer?Cuba korang teka..

LAGI SKANDAL SEKS PEMIMPIN PEMBANGKANG DIDEDAHKAN!!

 

Shall we talk about that Malay girl, the daughter of an opposition leader, who Tian Chua made pregnant and later had to have an abortion to get rid of the unwanted baby?

 

I do not want to mention her name so as not to shame the girl or her father. Dr Syed Husin Ali knows about this matter so he is aware of what I am talking about.

 

So let’s leave it at that, at least for the meantime, unless Tian Chua or Malaysia Chronicle a.k.a Suara Tian Chua wants to take this to the next level. - Raja Petra Kamaruddin.

 

Translationnya :

Boleh kita berbicara tentang gadis Melayu itu, anak kepada pemimpin pembangkang, yang Tian Chua buntingkan dan kandungannya digugurkan untuk menutup malu?

 

Saya tidak akan memberitahu nama atas dasar tidak mahu memalukan gadis tersebut dan bapanya.

 

Dr Syed Husin Ali tahu mengenai perkara ini dan beliau tentu faham maksud saya. Kita tinggalkan perkara ini dahulu, sementara waktu, melainkan jika Tian Chua mahu berterusan mengasak saya - Malaysia Today, 6 Mei 2012.

 

Untuk bacaan seterusnya : klik sini

TANGGUNG DOSA AKU KALAU AKU TAK DAPAT PI HAJI!! HAJI ITU RUKUN!! BUKAN SUNAT...

Sikap ambil mudah yang diamalkan PAS dengan bersetongkol bersama DAP, PKR dan Ambiga sememangnya menyusahkan orang ramai. Isu demonstrasi di Tanah Suci Makkah dan Madinah amat memalukan Negara dan mengundang natijah yang amat berat. Semalam saya sempat berbual bersama seorang bakal haji yang sedang mengikuti kursus haji.

 

“Abang kumpul duit ni dah lama dah 20 tahun, abang ni buat bendang. Mana nak cekau duit banyak-banyak nak pi haji. Simpan laa sikit-sikit ikut bila musim ‘mengerat’… kalau kerajaan arab tak bagi masuk tanah suci abang nak pi buat haji kat mana? Memang laa boleh mintak ampun dengan Allah dari rumah, kat mana-mana pun boleh tapi haji tu rukun bukan sunat.. abang dah mampu, kerajaan dah sediakan saluran.. yang depa dok buat lagu tu pasai apa? Kalau dah beku tak boleh pegi sapa yang rugi… tu semua kufur dengan nikmat Allah bagi laa tu.. dah elok senang-senang nak buat bagi susah pasai apa?”

 

Sekarang Kerajaan Arab Saudi sendiri marah dan sangat taidak senang hati dengan perbuatan-perbuatan penyokong Ambiga Sari di KOta Suci Mekkah dan Madinah. Ambiga memang DIHARAMKAN masuk Mekkah dan Madinah, tetapi baju-baju Bersih Ambiga, banner-banner Bersih Ambiga LBGT dapat memasukim kota suci Mekkah dan Madinah. Di mana PAS? Nampaknya Anwar dan PAS terkedu dan terkejut dengan kemarahan Kerajaan Arab Saudi. Tu lah mereka syok sendiri, mereka ingat umat Islam di Arab Saudi suka dan menyokong mereka, rupa-rupanya mereka ini memalukan umat islam di Malaysia.

 

Kita nak cadang kepada para perusuh Bersih yang memohon naik umarh dan Haji, supaya batalkan permohonan mereka tahun ini dan berikan kepada umat Islam yang tidak Merusuh.

 

Kini semua umat Islam di Malaysia khususnya njemaah Haji merasa marah dan susah hati. Gara-gara Bersih, kerajaan Arab Saudi sudah mula buka mulut, sudah mula sangsi, sudah mula persoal...

 

View More

Sunday, 6 May 2012

Foto Bogel Dewi Cinta Tersebar?


Penyanyi dari negara seberang, Dewi Cinta telah menjadi bahan bualan hangat ketika ini selepas foto seorang wanita bogel yang didakwa mirip penyanyi berkenaan.

Menurut laporan detikHot, terdapat beberapa foto tanpa seurat telah tersebar dan diantaranya foto yang menampakkan seorang wanita ‘berpose’ di hadapan cermin di dalam tandas dan satu lagi foto seorang wanita yang dikatakan mirip Dewi dilihat hanya memakai coli berwarna hitam.

Bukan itu sahaja, malah terdapat juga foto bogel Dewi bersama rakannya di tab mandi.


Namun pelantun “Main Hati” ini enggan mengulas lanjut tentang foto berkenaan kerana memberitahu bahawa dia masih lagi belum melihat foto yang dikatakan itu.

“Saya tak mahu memberi apa-apa kenyataan lagi buat masa sekarang ini,” ujarnya.

MUNGKIN INI JUGA KONSPIRASI UMNO... MACAM YANG ASMIN YALLII CAKAP!! TU KAN CUMA MIRIP.. BUKAN ASMIN YALLII PON... TAK BAIK TAU... KESIAN KAT MAK TOM... 


mynewshub.my


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Mahasiswa 'Syiah' Halalkan Darah Polis!!!

"Kebebasan akademik" ditafsir sebagai bebas berbuat apa sahaja termasuklah membuat ugutan membunuh orang dalam Facebook? Kebebasan itu juga ditafsirkan sebagai bebas berkhemah di tempat umum, bebas membuat maksiat lelaki dan perempuan dalam satu khemah dan bebas membuat ritual agama bukan Islam terhadap pemimpin Islam.

 

Itulah tafsiran kebebasan agaknya bagi sekumpulan manusia yang menggelarkan diri mereka sebagai bebas. Tafsiran songsang yang cuba merosak pemikiran masyarakat. Sama seperti tajuk Malaysiakini di atas yang cuba membuat persepsi kononnya imam Syiah UiTM tersebut ditahan kerana Facebook. 

Ianya tidak benar kerana Khalid Ismath ditahan kerana ugutan bunuhnya dalam media sosial tersebut. Seorang lagi rakan Khalid iaitu Adam lagi teruk hingga menyamakan anggota polis dengan binatang (baca sini). Beginikah kebebasan yang dimahukan? Habis rosak generasi akan datang kalau fahaman Syiah yang ektrems ini tidak dibendung.



KUALA LUMPUR, 6 Mei 2012 - Seorang penuntut tahun dua ijazah undang-undang di Universiti Teknologi Mara (UiTM), Shah Alam, ditahan polis semalam bagi membantu siasatan selepas tampil menyerah diri.

Khalid Mohd Ismath, 22, pada mulanya dipercayai hadir untuk memberi keterangan di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur (IPKKL) berhubung ugutan bunuh polis yang ditulis di laman sosial Facebook miliknya.

Namun, dia kemudian ditahan polis kerana disyaki terbabit menimbulkan kekecohan dalam perhimpunan Bersih 3.0, 28 April lalu.

Difahamkan, dia yang juga Timbalan Presiden Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami) ditahan mengikut Seksyen 188 Kanun Keseksaan kerana menjadi antara 91 individu yang disyaki boleh membantu siasatan insiden kekecohan dan keganasan ketika perhimpunan itu.
Dia turut disyaki mencederakan seorang polis trafik selepas gambarnya dirakam menyepak anggota berkenaan yang terbaring selepas motosikal ditunggangi terbabas akibat pelanggaran.

Semalam, Khalid hadir bersama seorang peguamnya dan ditemani keluarga ke IPK Kuala Lumpur, jam 10 pagi untuk diambil keterangan sebelum dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah (IPD) Cheras, jam 11.30 pagi, menaiki kenderaan pegawai penyiasat.

Lelaki terbabit kini turut disiasat mengikut Seksyen 323 Kanun Keseksaan kerana mendatangkan kecederaan dan Seksyen 440 Kanun Keseksaan atas kesalahan melakukan perbuatan khianat.
Sementara itu, Ketua Polis Kuala Lumpur, Datuk Mohmad Salleh mengesahkan penahanan itu kerana menggunakan kekerasan jenayah ke atas seorang anggota trafik selain turut menahan dua lagi lelaki berusia 30-an.
View More...


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

SELANGOR !! ISU SAMPAH ; ADUN DAP SUBANG JAYA SALAHKAN RAKYAT ?!! DIA HANYA BERFACEBOOK !!






How can an ADUN Subang Jaya Hannah Yeoh retweeted her fellow yellow head friend as though she agreed on BLAMING THE SAMPAH ISSUE ON THE RESIDENTS!

Not enough with blaming the issue on BN when Pakatan are the one handling tha waste management in Selangor.. NOT ENOUGH WITH THAT.. Now the SUBANG JAYA RESIDENTS ARE NEXT TO BE BLAMED?? What kind of adun lah ??


DO WE STILL WANT HANNAH YEOH AS ADUN OF SJ? I DON'T!!!!!! i want an ADUN who is responsible…and not an ADUN who keeps blaming others on issues that is supposedly own by them.. Tai chi here and there.. FOREVER THE ISSUE WON'TBE RESOLVED!


Sidang Dun Mac 2012



Adun Subang Jaya, Hannah Yeoh (DAP) sedang melayan facebook ketika dewan bersidang





more :
http://nonnymaya.wordpress.com/2012/05/03/adun-subang-jaya-hannahyeoh-retweeted-blaming-the-sampah-issue-to-the-people/


View article...

Saturday, 5 May 2012

Nik Aziz Rancang Pemberontakan Ala-Mesir??


Tun Dr Mahathir Mohamad menuduh musuh ketatnya Datuk Seri Anwar Ibrahim bekerjasama dengan Datuk Nik Aziz Nik Mat untuk menjatuhkan kerajaan melalui demonstrasi ganas seperti “Bersih.”
Perdana menteri paling lama berkhidmat di negara ini berkata, Malaysia bakal musnah jika dakwaan beliau itu benar dan rakyat bakal menyaksikan “kemusnahan kepada kestabilan ekonomi dan keamanan dalam negara tercinta ini.” 
Kenyataan Dr Mahathir (gambar) itu dibuat di laman blog semalam selari dengan kenyataan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak yang mendakwa Bersih 3.0 bukanlah perhimpunan menuntut pilihan raya yang adil, sebaliknya cubaan untuk menjatuhkan kerajaan sedia ada. 
Namun, Dr Mahathir, yang telah berulangkali mengingatkan rakyat bahawa kuasa luar telah merancang untuk menukar rejim kerajaan di Malaysia, melangkau lebih jauh apabila membuat dakwaan terdapatnya kesatuan antara Anwar dan Menteri Besar Kelantan itu. 
“Kemungkinan itu ada. “Kebanyakan rakyat Malaysia menjangkakan apa yang berlaku di luar negara tidak akan berlaku di sini.” 
“Namun, demonstrasi Bersih 3 menunjukkan ia bakal berlaku di negara ini.” 
Beliau menuduh Nik Aziz, dilihat yang anti kerajaan di negara Arab telah berjaya menjatuhkan kerajaan, telah mengisytiharkan demonstrasi menjatuhkan kerajaan sebagai “halal.” 
“Jelas, PAS sudah pun terikut-ikut budaya demonstrasi ganas Bersih sebagai langkah menjatuhkan kerajaan jika mereka tewas dalam pilihan raya umum ke-13 akan datang.
“Negara kemudiannya akan kerap berlaku demonstrasi ganas. Ini akan memberikan kesan kepada pertumbuhan ekonomi,” katanya. 
Dr Mahathir juga menyatakan Anwar sudah lali dengan menganjurkan “setiap perhimpunan demonstrasi” di Malaysia, menyanggah kenyataan Anwar yang menafikan Bersih 3.0 bermotifkan politik. 
“Sekarang dia (Anwar) bergabung dengan Nik Aziz. Mereka berdua akan memperolehi banyak manfaat jika menjatuhkan kuasa tanpa melibatkan Perlembagaan,” katanya.
Dr Mahathir turut menjangkakan rancangan menjatuhkan kuasa ini, media antarabangsa akan memainkan peranan bekerjasama untuk “mengaburi mata” penentangan terhadap kerajaan sedia ada. 
Sokongan asing juga dan badan bukan kerajaan, tambahnya, akan memburukkan keadaan, seperti mana berlaku di dunia Arab. 
“Agenda mereka mungkin berbeza namun mereka akan melihat peluang untuk mengubah kerajaan, untuk meletakkan calon pilihan mereka sebagai perdana menteri,” tulis Dr Mahathir.

Baca Lagi... gELomBang RakYaat

DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Gugur Islam Dari Perlembagaan?? Apa Niat Hadi??




DALAM banyak kekecohan berselang seli Bersih 3.0 dan video seks Azmin, Hadi mengambil kesempatan mengeluarkan kenyataan kontroversi, meminda Perlembagaan Malaysia dengan membuang perkataan Islam sebagai agama rasmi dan menggantikannya dengan perkataan Addin.

Dilihat dari mana sudut pun, hasrat Hadi dan Pakatan haram ini memang terkeluar dari landasan perjuangan PAS yang asal dan aspirasi rakyat Malaysia. Addin dari sudut mana sekalipun, bukan perkataan yang tepat untuk menggambar Islam sebagai agama rasmi negara.

Ini kali kedua Hadi ‘membuang’ Islam, kali pertama apabila membuang Islam sebagai asas perjuangan PAS dan menggantikannya kepada negara berkebajikan.

Banyak orang tertanya, penulis sendiri pun keliru juga. Betullah kita tahu PAS makin banyak berubah sekarang, tapi tidaklah sampai ke tahap agama rasmi negara pun nak diubah kepada yang lain.

Baca lagi... Klik Sini




DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Darah Daging Azmin Ali adalah Anwar Ibrahim??


 Walaupun orang di luar sana tetap mengatakan segala perlakuan Azmin Ali yang terbongkar adalah perbuatan dan konspirasi UMNO, tetapi bangkai gajah tidak mungkin dapat ditutup dengan nyiru. Kita mungkin boleh berbohong dengan seseorang.. tapi kita tidak mungkin dapat berbohong dengan semua orang.. Allah Maha Bijaksana... 

Bukan niat untuk mengaibkan sesiapa, tetapi pemimpin yang korup dan tidak bermoral tidak boleh dibiarkan berkuasa dan memerintah atau memimpin. Barah di peringkat awal perlu dibuang, jangan menunggu nasi sudah menjadi bubur. Natijahnya Agama, Bangsa dan Negara akan tergadai.. 
“Setiap kali selepas solat, saya akan berdoa dengan Allah agar membebaskan anak lelaki saya daripada Anwar dan beliau kembali ke jalan yang benar,” Che Tom, Ibu Azmin Ali... 

Ketika memulakan bicara, Che Tom mengambil masa hampir beberapa minit sebelum melontarkan ayatnya yang pertama.

Namun setiap kali beliau bercakap, setiap kali itu jugalah airmatanya jatuh menitis membasahi pipi.

” Bila mengenangkan perbuatan Azmin, hati makcik hancur,” kata Che Tom merujuk kepada perbuatan dan tingkah laku anak sulungnya yang juga Ahli Parlimen Gombak itu.
Menurut Che Tom, entah dimana silapnya, Azmin, anak yang cukup baik dan mendengar kata tiba-tiba boleh berubah menjadi yang sebaliknya.
Kata Che Tom, kali terakhir beliau bertemu muka dengan anak sulungnya itu hanyalah pada pagi Hari Raya Aidil Fitri tahun lepas.
Sejak itu Azmin tidak lagi menjenguknya walaupun jarak pejabat Timbalan Presiden PKR berkenaan hanyalah kira-kira 10 minit dari rumahnya.
Malah menurut Che Tom, Azmin langsung tidak memberi nafkah kepada beliau termasuk tidak datang menziarahinya sewaktu beliau sakit dan terlantar di hospital.
"Pada pagi hari raya itu kebetulan Ummi Hafilda juga ada di rumah saya…melihat saja kehadiran Ummi Hafilda, dia terus memaki hamun dan mengeluarkan kata-kata kesat."
"Malah di pagi yang mulia itu juga, dia memberitahu anak-anaknya supaya jangan duduk di atas kerusi di rumah saya kerana kononnya ia belum ‘disamak’, Azmin juga tak bagi anaknya menjamah makanan yang dihidangkan kerana menuduhnya ‘benda haram’."
"Bila saya tegur kenapa dia sanggup berkata begitu terutama kepada adik perempuannya itu sedangkan Ummi Hafilda juga adalah darah dagingnya sendiri, jawab Azmin, darah dagingnya hanyalah Anwar Ibrahim," kata Che Tom sambil menahan sebak.


Bacalah Lagi.... Klik Sini



DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim


KES BUNUH SEMUA POLIS - FOTO TERBARU KHALID ISMATH DALAM BALAI POLIS!!




Kuala Lumpur 5 Mei – Seorang mahasiswa Universiti Teknologi Mara (UiTM), Khalid Mohd. Ismath ditahan selepas hadir menyerah diri di Ibu Pejabat Polis Kontinjen Kuala Lumpur di sini hari ini.

Khalid ditahan selepas dipercayai mengeluarkan satu kenyataan dalam laman sosial Facebook miliknya baru-baru ini bahawa dia bersetuju jika kesemua polis dibunuh.




Dia hadir bersama seorang peguam dan ahli keluarganya pada pukul 10 pagi sebelum ditahan dan dibawa ke Ibu Pejabat Polis Daerah Cheras untuk siasatan lanjut.


TQ: Dr MiM


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

A.B.A.I : Asalkan Bukan Anwar Ibrahim

Thursday, 3 May 2012

BLOGGER PEMBANGKANG DILIWAT PESERTA BERSIH!!!


Semut tertarik membaca salah satu artikel didalam blog Pro Pakatan Pembangkang ni. Jelas, penulis blog tu juga turut tidak bersetuju dengan tindakan peserta Bersih.

Bagi penulis blog tu, adalah sesuatu yang sangat bodoh untuk Datuk Seri Najib mengarahkan supaya pihak Polis bertindak ganas terhadap peserta.

Ianya memandangkan Pilihan Raya sudah semakin hampir dan sedar bahawa dunia akan menjadi pemerhati, maka tindakan seumpama itu tidak mungkin dilakukan.

steadyaku47 - So pray tell me why would Najib want PDRM to beat his own people when it is so near to election time and with all the global eyes on BN. There are many things I have called Najib, but stupid is not one adjective I have used. So if any of you think that PDRM had orders from Najib to charge the demonstrators – PERISH THAT THOUGHT! There is no way in hell for Najib to put his chances of continuing as Prime Minister after the 13th GE to any danger by instructing the Police to go and hantam those demonstrators!
So why did the police revert to their animalistic behavior?
You can answer this yourself!

Itu yang telah dijelaskan oleh penulis blig tersebut. Bagi dia, secara peribadi, rusuhan berlaku akibat pihak Polis di 'Provoke' oleh para demonstran.

Jika tidak, perkara seumpama insiden sabtu lalu tidak akan berlaku. Demonstrasi itu akan berakhir dengan aman.

Tambah menarik ialah persoalan yang ditimbulkan oleh seorang pembaca dalam ruangan komentar blog tersebut. Kata dia, rempuhan berlaku sebab kawat dawai sudah dialih.

blogsmith said...
I don't agree with you that the police were provoked. From extensive readings and viewing of videos, somehow section of the "barbed" wires were removed encouraging the barrier to be breached. And also, just before the breach, the police inexplicably started to move back seemingly to encourage the protesters to move forward.

Akibat kawat dawai itu sudah dialih sejak dari awal memberikan ruang untuk demonstran merempuh halangan yang dibuat oleh pihak Polis.

Dalam video - video yang telah dipertontonkan sebelum ini, jelas sewaktu rempuhan berlaku, anggota Polis yang beruniform biasa berundur ke belakang tanpa sebarang serang balas.

Tapi, persoalan utamanya, siapa yang alih kawat dawai tersebut? Adakah pihak Polis yang alihkannya terlebih dahulu agar membenarkan demonstran merempuh masuk?

Meh tengok video dibawah ni. Jangan jadi buta sangat!!! Bukti bersepah - sepah. Kalau dah buat salah tu, mengaku je la!!! Tak payah la nak buat andaian yang bukan - bukan!!!

FW: PANAS BERAPI! MARI LIHAT BETAPA MUNAFIKNYA NIK AZIZ!

Alhamdulillah, dengan pengakuan TGNA seperti di atas, maka telah terbukti dengan cukup nyata sekali bahawa TGNA hanyalah MANUSIA HIPOKRIT yang berkata-kata bukan di atas landasan agama, tetapi hanya untuk menyelamatkan politik jumud dan sempit PAS serta PR semata-mata.

Umum perlu tahu bahawa berita yang disiarkan pada muka depan Utusan Malaysia semalam mengenai aksi panas manusia mirip Azmin Ali adalah satu perkara biasa yang telah lama diamalkan oleh media milik PAS, Harakah. Screenshot di bawah adalah salah satu bukti.
Persoalan, jika TGNA menegur Utusan atas dasar ikhlas, kenapa TGNA tidak menegur Harakah apabila akhbar PAS tersebut menyiarkan fitnah terhadap Dr Rahman Ismail yang pada ketika itu adalah MP BN Gombak. Dan sememangnya fitnah terhadap Dr Rahman Ismail disiarkan pada tahun 2008 sebagai edisi khas beberapa minggu sebelum PRU 12, maka semestinya bermotifkan politik. Bukankah ini juga satu taktik yang jijik.

Hanya satu kesimpulan boleh dianjurkan, bahawa TGNA hanyalah MANUSIA HIPOKRIT yang mempergunakan agama demi memenuhi hasrat politik PAS dan PR yang jumud dan sempit.

Namun bukan persoalan HIPOKRIT sahaja yang boleh dibuktikan di sini.

Allah Maha Besar, Allah Maha Kaya, Allah Maha Adil.

Pendedahan salah laku moral manusia "mirip" Azmin Ali adalah bukti bahawa pengkhianatan PAS terhadap Dr Rahman Ismail DIBAYAR DENGAN TUNAI kepada PR. Siapa kini yang terpalit najis fitnah PAS, tidak lain tidak bukan manusia bernama Azmin Ali yang kini juga seorang MP Gombak. Berbeza dengan fitnah disebarkan oleh PAS dalam Harakah yang hanya berasaskan pada sekeping gambar foto sahaja, pendedahan salah laku moral manusia "mirip" Azmin Ali dibuktikan oleh beberapa keping foto yang boleh menghuraikan rentetan peristiwa.

Apakah cita-cita TGNA sebenarnya?

Jika cukup senang TGNA menuduh UMNO menolak Islam, bagaimana pula kedudukan TGNA dan PAS yang bersekongkol dengan manusia-manusia yang telah terbukti tidak bermoral seperti Anwar Ibrahim dan Azmin Ali. Melihat kepada perkembangan terkini dalam PR, boleh dibuat kesimpulan bahawa PAS bukannya berkehendak kepada Islam, tetapi PAS hanya layak dikaldaikan setelah tergadai segala prinsip perjuangan.
Sumber: Perak Today

View article...

FOTO BUDAK SYIAH UiTM NAK BUNUH POLIS ? VICE CENSELOR TIDOO ??!

Nama : Khalid Mohd.Ismath
Jurusan : Tahun 2 pengajian undang-undang di UiTM Shah Alam
Umur : 22 tahun
Asal : Kampung Raja Uda, Pelabuhan Klang
Jawatan : Naib Pengerusi Kumpulan Aktivis Mahasiswa Independen (Kami)



Petikan status dari laman facebook Khalid Ismath:

"Saya setuju jika semua polis dibunuh. Kerana begini caranya mereka melayan rakyat. Jadi setiap kali demo, tidak ada rundingan dengan polis lagi. Lawan tetap lawan".



Khalid Mohd Ismath dari pemuda Parti Sosialis ini sangat bahaya. Beliau bekas pelajar UiTM Merbok dalam jurusan diploma undang-undang pada tahun 2010. Sekarang melanjutkan pelajaran di UiTM Shah Alam. Beliau terlibat secara aktif sebagai pengikut syiah tegar semasa beliau belajar di peringakat sekolah menengah. Khalid sangat licik bergerak masuk dalam pergerakan pelajar.

Beliau cuba mencari pengaruh untuk mendapat sokongan ramai khususnya pelajar IPT. Kita sedia maklum, ajaran syiah sesat "Imamiah Ithna Asyariyyah" adalah suatu ajaran sesat lagi kafir yang terkeluar dari ajaran Islam Ahli Sunnah Wal Jamaah (ASWJ). Bagi mereka menipu kepada ASWJ adalah halal dan mendapat pahala. Khalid berpura-pura menjadi pejuang kebebasan akademik dan kebebasan suara pelajar. Bagi yang tidak faham apa itu ajaran syiah sesat yang sebenarnya, mudah tertipu dan ditipu. baca lagi di sini...


TQ bro jinggo


View article...

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...