Tuesday 8 May 2012

TANGGUNG DOSA AKU KALAU AKU TAK DAPAT PI HAJI!! HAJI ITU RUKUN!! BUKAN SUNAT...

Sikap ambil mudah yang diamalkan PAS dengan bersetongkol bersama DAP, PKR dan Ambiga sememangnya menyusahkan orang ramai. Isu demonstrasi di Tanah Suci Makkah dan Madinah amat memalukan Negara dan mengundang natijah yang amat berat. Semalam saya sempat berbual bersama seorang bakal haji yang sedang mengikuti kursus haji.

 

“Abang kumpul duit ni dah lama dah 20 tahun, abang ni buat bendang. Mana nak cekau duit banyak-banyak nak pi haji. Simpan laa sikit-sikit ikut bila musim ‘mengerat’… kalau kerajaan arab tak bagi masuk tanah suci abang nak pi buat haji kat mana? Memang laa boleh mintak ampun dengan Allah dari rumah, kat mana-mana pun boleh tapi haji tu rukun bukan sunat.. abang dah mampu, kerajaan dah sediakan saluran.. yang depa dok buat lagu tu pasai apa? Kalau dah beku tak boleh pegi sapa yang rugi… tu semua kufur dengan nikmat Allah bagi laa tu.. dah elok senang-senang nak buat bagi susah pasai apa?”

 

Sekarang Kerajaan Arab Saudi sendiri marah dan sangat taidak senang hati dengan perbuatan-perbuatan penyokong Ambiga Sari di KOta Suci Mekkah dan Madinah. Ambiga memang DIHARAMKAN masuk Mekkah dan Madinah, tetapi baju-baju Bersih Ambiga, banner-banner Bersih Ambiga LBGT dapat memasukim kota suci Mekkah dan Madinah. Di mana PAS? Nampaknya Anwar dan PAS terkedu dan terkejut dengan kemarahan Kerajaan Arab Saudi. Tu lah mereka syok sendiri, mereka ingat umat Islam di Arab Saudi suka dan menyokong mereka, rupa-rupanya mereka ini memalukan umat islam di Malaysia.

 

Kita nak cadang kepada para perusuh Bersih yang memohon naik umarh dan Haji, supaya batalkan permohonan mereka tahun ini dan berikan kepada umat Islam yang tidak Merusuh.

 

Kini semua umat Islam di Malaysia khususnya njemaah Haji merasa marah dan susah hati. Gara-gara Bersih, kerajaan Arab Saudi sudah mula buka mulut, sudah mula sangsi, sudah mula persoal...

 

View More

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...