Friday 15 June 2012

SESAT !! NABI SAW BEREBUT NEGARA DENGAN ABU JAHAL ?!! - NIK AZIZ






"Bukan PAS dengan Umno sahaja yang berebut, Nabi Muhammad SAW dulu berebut jaga negeri dengan adik beradik dia Abu Lahab, Abu Jahal dan Abu Sufian. ( Petikan kata-kata Nik Aziz yang dipetik dari laporan harakahdaily bertarikh 31 Oktober, 2010)

Persoalannya : Adakah benar Nabi Muhammad s.a.w rakus merebut kuasa sedangkan sejarah menunjukkan Nabi telah ditawarkan kuasa namun ditolak oleh baginda sebelum dijemput menjadi penguasa bagi rakyat Madinah tanpa syarat apa apa ?

Jelas Nabi tidak pernah cuba berebut kuasa dengan Quraisy Mekah sebaliknya jawatan ditawarkan kepada baginda oleh penduduk Madinah.

Peperangan yang berlaku juga adalah demi mempertahankan Islam bukan merebut kekuasaan.

Sebab itu apabila pembukaan kota kota dibuat maka tiada pertempuran berlaku apabila risalah Islam diterima dan penguasa asal kota tersebut dikekalkan kedudukan mereka Nik Aziz jelas cuba menghalalkan perbuatan PAS menjatuhkan Umno dengan mengatakan Nabi Muhammad juga berebut kuasa.

Maka memang patut pun Nik Aziz digelar 'celaka' kerana sanggup berbohong atas nama Nabi Muhammad yang mulia demi politik kotornya…

Mahfumnya..Allah swt dahulukan kasih sayangNya dari kemurkaanNya..

Umum mengetahui, Allah swt ciptakan syurgaNya utk mereka yg hargai dan brsyukur ngan kasih sayangNya. Disediakan bidadari yg cantik rupawan tiada berperinya utk melayani mereka, istana2 dan mahligai2 yg indah2 utk tinggal didalamnya.

Umum ketahui, Allah swt puji manusia sebagai sebaik2 ciptaanNya.

Umum ketahui, Allah swt perintahkan jin dan malaikat sujud kepada Bapa sekelian manusia yakni Adam as.

Umum mengetahui, atas kasih sayangNya, Allah swt utuskan para2 ambiya'Nya as.

Umum ketahui, atas sifat kasih sayangNya, Allah swt sedia ampunkan dan sediakan keampunan yg sangat luas keatas manusia walaupun dosa2nya meliputi langit dan bumi.

Umum mengetahui, sekelian malaikat bertugas dan dikerahkan utk pastikan segala keperluan hidup tiap satu manusia.

Umum juga mengetahui sekelian ambiya' as dibesarkan dan disempurnakan sifat kasih sayangNya..

Umum mengetahui bahwa para ambiya' as tidak menuntut apa2 pulangan semada sokongan, pujian, harta benda, darjat pangkat dan kedudukan dari ummat manusia.

Umum mengetahui para ambiya' tidak diutus utk bina negara atau kerajaan.

Umum mengetahui, Ibrahim as tidak berebut kuasa ngan Namrud. Aapabila Namrud dan sekelian tenteranya musnah, Ibrahim as tidak tuntut tampuk pemerintahan Namrud malah terus berjuang menyampaikan perintah2 Allah swt dan terus brusaha membimbing manusia kejalan yg lurus..

Umum mengetahui, Musa as tidak berebut kuasa ngan Firaun. Dan apabila Firaun dan tentera2nya telah musnah. Tidak pula Musa as menuntut kerusi pemerintahan Mesir yg mana dia sebelum ini dikenali sebagai "prince of Egypt". Malah baginda as terus menerus brusaha membimbing kaumnya kepada jalan yg lurus.

Begitulah sekelian ambiya'..

Nabi saw sendiri tidak juga berebut kuasa pemerintahan Mekah dari Abu Lahab, Abu Jahal, atau Abu Sufian. Malah umum mengetahui apabila baginda saw ditawarkan kedudukan pangkat kuasa utk memerintah Mekah, kahwini mana2 pompuan yg baginda saw berkenan, atau pun kekayaan penduduk Mekah. Semuanya ditolak mentah2 oleh baginda saw.

Umum juga ketahui apabila Mekah ditakluki. Sedikit kekayaan tidak dituntut oleh baginda saw begitu juga kuasa pemerintahan Mekah walaupun umum ketahui bahwa baginda saw adalah cucu kepada Abd Mutalib, anak sedara pada Abu Talib yg mana adalah pembesar2 Arab Quraish. Malah ketika tu peluang baginya terbuka luas!!!

Fitnah apakah yg telah dilemparkan kepada ambiya'2 ini, fitnah apa yg nak dilagukan keatas pengorbanan para ambiya' as yg suci murni dan penuh keikhlasan dan ketaatan. Tak berasa malukah?

Wahai yg ngaku sebagai ulamak pewaris ambiya' dan yg agung2kan ulamak2 ini sebagai pewaris ambiya. Bandingkanlah ciri2 mereka ngan mereka yg diwarisinya.

Aku tulis.."umumnya" bermaksud org Islam yg biasa pun tahu, jadi jika yg ngaku bahwa dia adalah ahli dalam agama, tak tahu.. . . tak tahu ler nak dikata..mudah2an bukanlah dari golongan munafik atau pendusta agama.

 

TQ 

 


View article...

1 comment:

  1. antara yg paling awal dihumban ke dalam neraka ialah ulama akhir zaman.Nabi pernah bersabda bahawa makhluk paling jahat ialah ulama di suatu zaman yg mana mereka suka memfitnah dan fitnah itu akan kembali kpd mereka.bertaubat la wahai n.ajis...takut2 kalau termasuk dalam golongan tu..Nauzubillah minzalik.berhentilah dari mengaitkan Nabi kesayangan kita dgn politik kotor anda.

    ReplyDelete

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...