Friday 18 May 2012

GEMPAR!!! UMNO DAH BELI SHEIKH AL-AZHAR!!! NIKY AJIS TETAP TOLAK!!

Mungkinkah Sheikh Al-Azhar pula di BELI oleh UMNO disebabkan kenyataan beliau? Mungkin ini juga akan jadi BAHAN baru PEMBANGKANG menidakan perkara yang HAQ.. Nau'zubillah...
Kenapa AL AZHAR begitu berbangga dengan Malaysia hingga akhbar ALUMNInya memuatkan pemikiran PEMBAHARUAN EKONOMI dan POLITIK Tun Dr Mahathir dalam akhbar berkenaan? Sudah tentulah kerana pembangunan Malaysia menepati ROH dan KEAGUNGAN ISLAM. 
Ekonomi Islam telah dipraktikkan secara pro aktif saat ini bermula dengan penggubalan AKTA PERBANKAN ISLAM 1984 dan AKTA TAKAFUL ISLAM 1983.Riba diperangi dan banyak produk2 kewangan Islam yg menjadi alternatif umat Islam di Malaysia untuk mengamalkan cara hidup bermuamalat dengan cara ISLAM. 
Begitu juga dalam soal keadilan sosial yang lain, PELAJAR MALAYSIA di MESIR yang tidak mendapat mana-mana tajaan, terutamanya pelajar pengajian ISLAM mampu untuk menyambung pengajian di Mesir.Ini bermakna, keluarga mereka atau individu yang menanggung mereka mempunyai kemampuan.Bayangkan kalau TIADA KEADILAN SOSIAL dalam negara kita.Orang Mesir mampu bangga dengan kehebatan ekonomi Malaysia dan hanya sebahagian sahaja yg mampu hantar anak mereka dengan kos persendirian di universiti2 pilihan.Mujur ada PETRONAS MALAYSIA yang menaja 5 orang rakyat Mesir setiap tahun untuk melanjutkan pengajian di Malaysia. 
Begitu juga dengan transformasi pendidikan, sistem pendidikan di Malaysia lebih baik berbanding negara jiran.Lihat sahaja pelajar Malaysia yg berada di Mesir hari ini.Berapa ramai pelajar PERUBATAN? lebih 50% rakyat Malaysia yang berada di Mesir hari ini adalah dari kalangan pelajar perubatan.Ini membuktikan sistem pendidikan di Malaysia diperakui di peringkat antarabangsa apabila ramai anak watannya menyambung pengajian di beberapa universiti antarabangsa. 
Berkenaan dengan KEBEBASAN HAK ASASI MANUSIA, Syeikhul Azhar telah banyak kali memperingati kita sebelum ini bahawa maksud kebebasan barat tidak sama dengan maksudnya di negara-negara ISLAM.Beliau juga akui kebebasan hak berdemontrasi secara aman, namun beliau juga lantang mengkritik dan menghukum HARAM terhadap mana-mana demontrasi yang membawa kepada HURU-HARA atau FAWDHA. 
Dalam transformasi politik pula, suasana DEMOKRASI MALAYSIA sungguh cantik.Malaysia bukan sistem SATU PARTI.Ada negeri yg diperintah oleh PARTI LAWAN lebih 20 tahun di Kelantan.Begitu juga pada tahun 2008, pembangkang berjaya menguasai banyak kerusi hingga menafikan majoriti 2/3 di parlimen.Bagaimana pula penguasaan pembangkang pada tahun 1999? Bukankah saat itu, banyak kerusi yg diperolehi kemudian BN mendapatkan semula kerusi berkenaan namun pada 2008, pembangkang dapat semula bahkan lagi banyak dari bilangan kerusi 1999?

Seterusnya Baca Teks Penuh Kat Sini...

Thanks to Wan Motor


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...