Tuesday 12 June 2012

Kata Perokok: RM180 Sikit je dibandingkan 3 Billion !!


Perokok belanja purata RM180 sebulan
KUALA LUMPUR 12 Jun - Seorang perokok dalam kalangan rakyat malaysia membelanjakan secara purata RM180 sebulan untuk membeli rokok dalam kehidupan mereka.
Ketua Pengarah Kesihatan, Datuk Seri Dr. Hassan Abdul Rahman berkata, kajian itu yang pertama dilakukan oleh pihaknya dengan kerjasama WHO menunjukkan seramai 4.7 juta rakyat negara ini berusia 15 tahun ke atas adalah perokok.
“Malah 71 peratus orang ramai terdedah kepada asap rokok ketika mengunjungi restoran," katanya di sini hari ini. - UTUSAN


Isu harta Anwar timbul kembali ekoran gesaan Muhyiddin supaya harta yang didakwa dimiliki Anwar sebanyak RM3billion diperjelaskan.

"Angka (RM3 bilion) yang disebut adalah besar. Jadi, ia merupakan tanggungjawab Ketua Pembangkang untuk memperjelaskannya. Apakah benar atau tidak. Rakyat hendak tahu... pertubuhan bukan kerajaan (NGO) yang membuat tuntutan supaya penjelasan dibuat pun mewakili kumpulan rakyat yang bukan sedikit.

"Kalau tidak betul, Anwar harus mengambil tindakan terhadap pihak yang membuat dakwaan termasuk bekas Penolong Gabenor Bank Negara," ( merujuk kepada akuan berkanun bekas Penolong Gabenor Bank Negara, Datuk Abdul Murad Khalid, 13 tahun lepas. )

Seperti biasalah, banyak perkara yang selama ini kita para pelayar media baru telah lama hebohkan tapi selagi tidak disahut oleh mereka yang bertaraf pemimpin, semuanya akan hilang begitu saja. Sekali je pemimpin sebut, maka riuhlah semua orang....


DAP ANTI ISLAM
PAS ITU MELAYU
UMNO ITU ISLAM

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...