Saturday 19 December 2009

Mungkinkah Pasti Hijrah Ini Akan Terjadi??


Alhamdulillah Bersyukur kita kehadrat Allah SWT dapat kita bersama2 berjumpa dengan tahun 1431 Hijrah.. seperti yang kita sedia maklum telah 1431 tahun peristiwa Rasulullah berhijrah dari mekah ke madinah untuk menyebarkan dan memperkukuhkan daulah islamiyyah hadharah islamiyyah di muka bumi Allah swt ini..

tapi itu peristiwa di zaman Rasulullah, di zaman kita ini nampaknya sudah ternampak titik mula penghijrahan demi manafaat rakyat khususnya umat islam dan orang melayu.. kalau ini sebagai satu kenyataan adalah amat molek yakni bagus sekali kerana kita tentunya mencintai perpaduan dan ukhuwah yang berpanjangan..

dengan kehadiran Presiden dan Timbalan Presiden Pas di majlis tersebut jelas menampakan ketulusan dan kesungguhan Presiden Pas inginkan perubahan dalam arus perdana politik negara.. mengapa perlu berjauhan sekiranya ada persamaan, pastinya lebih elok di satu padukan..tidak kita minta ahli pas bertukar parti begitu jugak ahli umno.. tetapi melalui perpaduan amatlah berbaloi demi negara yang tercinta ini..

sudah terang lagi bersuluh di dalam UMNO ini perjuangannya adalah Islam dan orang melayu.. dan pas juga memperjuangkan islam dan majoriti di dalam pas adalah orang melayu.. satu persamaan yang jelas dan jika dulu pernah bersama tidur sebantal tidak mustahil rujuk kembali bersama di bawah satu wawasan menegakan sebuah negara yang berdaulat dengan islam sebagai pegangan dan orang melayu sebagai tonggak pemerintah negara..

saya secara peribadi merasa terharu melihat presiden dan timbalan presiden pas sanggup turun padang bersama2 meraikan majlis yang diadakan tanpa mengira fahaman politik demi perpaduan dalam kepimpinan negara.. sebak rasanya didada apabila ini berlaku tetapi lebih sebak apabila masih lagi ada yang duduk diluar sana yang mungkin "pengsan" atau tidak sedarkan diri menjual, menjarah, menelanjangkan maruah orang melayu hingga bangsa melayu dan agama islam yang dipelihara oleh perlembagaan di hina, di maki hamun dengan sesuka hati..

apa pun marilah kita bersama berdoa.. bukan doa bagi kembung perut... tapi berdoa semoga perpaduan yang sebenar dapat dicapai.. kepada Datuk Seri Najib.. semoga beliau dapat merealisasikan hasrat perpaduan yang pernah disuarakan oleh Presiden Pas dapat diperbincangkan semula supaya dapat terbela kembali dan di angkat kembali kesejahteraan negara ... Insyaallah...

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...