Thursday 8 April 2010

Mana Ada'Hairan Bin Ajaib'; .. Sudin Ajaib Memang Ada!!

Nak kata bodoh... dah memang bodoh, Nak kata bangang.. dah terserlah bangang. Itulah perumpamaan yang elok diberikan kepada pembangkang.. entah apa 'ghoman' diorang ni masih lagi dok terpekik terlolong macam anjing hilang anak tentang pengundi hantu..

Bila datang pilihanraya kecil.. anak2 anjing mula melolong ibarat nampak bulan penuh disiang hari.. bergayut di tiang2 lampu jalan. Pengarah Pilihanraya Parti Keadilan Abdullah Sani Abdul Hamid telah mempertikaikan dan mempersoalkan sejumlah 2,561 pengundi baru yang tiba2 muncul dalam kawasan parlimen Hulu Selangor.. Tu lah nak kata bangang dah memang bangang.. Cerdik tak dapat nak diajar ..

Mungkin dulu sekolah tak tinggi kot.. bukankah pendaftaran pengundi dibuka sepanjang tahun.. Kalau di Melaka... Parti Komunis DAP dok berkempen daftar pengundi di Pasar2 malam takkan dia tak ingat.. jadi janganlah nak buat kenyataan sedangkan orang yang mencecah umur 21 tahun .. pada setiap tahun memang ramai.. sampai mencecah 500,00 setahun... ish ish ish .. Mungkin sebab dia seperti diperkatakan Tun M... Mudah lupa... atau memang dia sememangnya bengap dan tolol..

Utusan Malaysia: 07.04.10 Rabu
Tan Sri Abd Aziz Mohd Yusof: " Tidak ada pun pengundi hantu. Apa yang berlaku mereka ini adalah pengundi yang sah suatu masa dulu sebelum 2002. Sebelum 2002, seseorang boleh mendaftar tanpa mengikut alamat dalam kad pengenalan. Sistem pendaftaran pemilih yang lama inilah yang menyebabkan apa yang berlaku pada masa ini terhadap daftar pemilih sedia ada termasuk dakwaan wujudnya 'pengundi hantu' ... "
Ni menunjukan pembangkang sememangnya suka melaga2 kan manusia untuk kepentingan mereka sendiri dan sememangnya sudah ketandusan isu untuk berlawan dengan BN.. hingga statement sebegini bodoh boleh keluar dari mulut orang yang cerdik seperti Abdullah Sani (** Cerdik Ke???)

No comments:

Post a Comment

OtherStory

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...